Munkaviszony blog: foglalkoztatás, HR, munkajog, a

Kötelezővé lehet-e tenni a munkavállalók számára az oltást?

A munkáltató jogszabályi kiötelezettsége és jogos érdeke, vs. a munkavállaló személyiségi jogai

2020. október 16. - Hoffmann Gábor

Nyakig benne vagyunk a COVID 2. hullámában, és ahogy jönnek a hírek arról, hogy lassan elkészülnek az első védőoltások, jönnek a kérdések is, hogy vajon egy cég kötelezheti-e a munkavállalóit arra, hogy beoltassák magukat.  

A munkáltatók számára ez különösen fontos, hiszen egy fertőzés miatti iroda-, üzlet- vagy gyárbezárás komoly kiesést, kárt és kockázatot jelent. Szóval a munkáltatók részéről, üzletfolytonossági szempontból ez a kérdés különösen aktuális. De nem csak üzletfolytonossági szempontból, hanem munkavédelmi szempontból is különösen érdekes a kérdés.

A másik oldalon a munkavállalók személyiségi jogai állnak, az a személyes és mindenki számára elidegeníthetetlen jog, hogy ki mit enged, vagy nem enged a testébe fecskendezni. 

Előre hangsúlyozom, hogy a kérdésnek –tudomásom szerint- jelen pillanatban nincs egzakt megoldása, a kérdésen munkajogászok és alkotmányjogászok fognak majd jókat vitatkozni mindaddig, amíg jogszabály, vagy kúriai/alkotmánybírósági állásfoglalás a témát megnyugtatóan nem rendezi. 

Na de nézzük sorjában: 

1: A munkáltató felelős a biztonságos és egészséget nem veszélyeztető munkakörülmények megteremtésért, a munkavállalók védelméért. 

2: Az 1. pontban foglalt kötelezettségének a munkáltató akként tesz eleget, hogy az általa megbízott munkavédelmi szakember kockázatértékelést végez (ami munkavédelmi szaktevékenység), és a kockázatértékelés során felmerült kockázatokra meghatározza a tudomány és technika aktuális állása szerint észszerűen elérhető védőeszközöket és eljárásokat (sisak, védőlábbeli, fényvisszaverő mellény, füles sapka, napszemüveg, maszk, stb…), és egyben meghatározza azokat az egészségügyi és kóroki kockázatokat is, amelyek alapján a foglalkozás-egészségügyi orvos elvégzi az alkalmassági vizsgálatot, illetve dönt az oltás/ok szükségességéről. Tehát kötelező jelleggel oltást csak foglalkozás-egészségügyi orvos rendelhet el, a munkavédelmi szakember kockázatértékelése alapján. Ebben az esetben az oltás adómentes. Ha nincs ilyen elrendelés, akkor az oltás csak felajánlás lehet (tehát nem kötelező), és adóköteles. 

3: A munkavállaló az ilyen módon kötelezően előírt oltást köteles felvenni, annak hiányában nem foglalkoztatható. 

4: Kivéve, ha a munkavállaló valamilyen lelkiismereti okokból tagadja meg az oltás felvételét: 

  • Pl. ha a munkavállaló vegán, de az oltás tojásból (mint pl. az influenza elleni oltás), vagy cápamájból (mint a hírek szerint pl. a COVID elleni oltás) készül
  • Vagy a munkavállaló vallási okokból utasítja el az adott oltást (mert az nem kóser vagy halal, vagy csak úgy egyáltalán) kinek-kinek hite szerint. 

 

Lelkiismereti okokból ugyanis bárkinek jogában áll elutasítani az oltásokat, orvosi beavatkozásokat, gyógyszereket vagy éppen akár adott esetben a munkavédelmi eszközöket is (az Egyesült Királyságban pl. a szikh férfiaknak nem kötelező sisakot hordani sem motorozáshoz, sem munkavégzéshez, mert a vallásuk tiltja a turbánon kívül más fejfedő viselését), ugyanakkor azt a munkavállalónak kell bizonyítania, hogy lelkiismereti meggyőződése, vallása, hite valóban fennáll, tehát pl. két grillezett csülök elfogyasztása közben senki nem hivatkozhat arra, hogy vegán, muszlim vagy éppen izraelita, és ezért utasítja el a munkáltató által kötelezően előírt oltás felvételét. 

Az oltás felvétele megtagadható továbbá orvosilag indokolt esetben is, ennek eldöntése azonban már orvosszakmai kérdés, és megfelelő orvosi dokumentációval kell alátámasztani. 

Ezen esetekben azonban bonyolult helyzet áll elő. Ha a munkavállaló ugyanis orvosi vagy lelkiismereti okból tagadja meg az oltást, akkor a munkavállaló adott esetben a munkavégzéstől is távol tartható. Ugyanakkor ez már nagyon vékony jég, ugyanis ez akár már tiltott diszkrimináció is lehet. Ennek megítélése különösen bonyolult és egyedi értékelést igénylő folyamat, és szinte bizonyos, hogy adott esetben a legmagasabb bírói szintekig is el fog jutni. 

A munkavállaló ugyanakkor nem hivatkozhat arra, hogy fél az oltástól, az nem biztonságos, annak nem kívánt mellékhatásai miatt nem kívánja magát beoltatni, illetve nem hivatkozhat különféle összeesküvés elméleteken alapuló hitvilágra, hogy őt így akarják „megmikrocsippezni”, ezek ugyanis alaptalan, tudományosan tételesen cáfolható téveszmék. 

Összefoglalva: ha a munkavállaló indoklás nélkül, vagy tudományosan cáfolható indoklással tagadja meg az oltás felvételét, akkor együttműködési kötelezettségét megszegi, és ez álláspontom szerint felmondási ok. De ha alátámasztott orvosi- vagy valóságban megélt lelkiismereti okokból tagadja meg, akkor ennek eldöntése már átvezet az alkotmányjog területére. 

Photo by National Cancer Institute on Unsplash

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaviszony.blog.hu/api/trackback/id/tr4416241682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

232323 2020.10.18. 10:05:05

A vállásom tiltja, hogy bármit is bizonygassak bárkinek.

232323 2020.10.18. 10:17:41

ja és oltassa be magát az aki akarja. Aki meg nem akar magának bajt, az meg majd dolgozik homeofficeból.. vagy ha nem tetszik a főninek ez, akkor ki is rúghat és megalkuszunk a részletekről. Kifizeti előre 2-3 hónapot vagy félévet vagy amennyit gondolok és akkor aláírom és nem perelem be.

Ekrü 2020.10.18. 10:47:21

Kétlem,hogy kötelezővé tehet a munkáltató egy olyan oltást amiért fizetni kell.Ezt talán csak akkor tehetné ,ha az oltás díját a munkáltató átvállalná,de erre meg az esély egyenlő a nullával...Mindenki vigyázzon a saját egészségére.

vn83 2020.10.18. 10:52:46

"A munkavállaló ugyanakkor nem hivatkozhat arra, hogy fél az oltástól, az nem biztonságos, annak nem kívánt mellékhatásai miatt nem kívánja magát beoltatni"

Aha, ma már a legegyszerűbb gyógyszernek is kb. 3 oldalas mellékhatáslistája van.

Nancsibacsi 2020.10.18. 10:58:14

Szerintem ettől sokkal egyszerűbb a megoldás. Ahogy a munkáltató bárkit hazaküldhet, ha nincs a munkavégzésre megfelelő állapotban, így akkor is hazaküldheti, ha nem oltatta be magát. Pl. ha nem megy el valaki üzemorvosi vizsgálatra - ez előfordulhat - és nem tudja igazolni, hogy alkalmas, azt is hazaküldik. Ez alapul szolgálhat a munkáltató részéről a rendkívüli (azonnali) felmondásra is.

Szóval kötelezni nyilván nem kötelezhet senkit se hogy oltassa be magát, de emiatt akár kötelező otthoni munkavégzést elrendelhet, akár ki is rúghatja az illetőt.

Tamagucsi 2020.10.18. 11:43:07

Ezek elhamarkodott oltóanyagok, kutyafuttában csinálják. Normális esetben hosszú évekig tesztelik őket. Most a teljes emberiség a tesztanyag. Oltassa magát aki teljesen elhülyült.

Vén motoros 2020.10.18. 11:47:39

Ez nem ilyen bonyolult filozófiai kérdés. 25 éven át egy tervező kft. résztulajdonosa és ügyvezetője voltam. Ha ilyen gyógyszer nélküli, halálossá válható vírus esetén megjön a védőoltás, és valamelyik dolgozóm nem akarja magát beoltatni, azt nem kötelezem én semmire, csak simán elbocsátom. Megkap mindent, amit ilyen esetre a munka törvénykönyve előír, aztán Isten neki, fakereszt. Ilyen COVID-os időben lezán meggondolhatja, hogy mi a jobb neki: beoltva a fix állás, vagy oltatlanul munkanélkülinek lenni. Szabad ország, szabad szappanozni, szabad az én virágomnak egy pár csókot adni. Pont.

2020.10.18. 12:02:14

Nem olyan lényeges kérdés.

1) Oltás még sokáig nem lesz.
2) Nyilván mindenkinek joga van idióta oltásellenes baromnak lennie.
3) Ez a vallási okokból szóló megtagadás bármilyen kérdésben hülyeség. Azt hazudom a vallásomról, amit akarok. A vallás egy idiótaság, nem volna szabad, hogy hivatkozási alap legyen bármire is hivatalosan!
4) Az oltásban az a jó, hogy ha mindenki beoltatja magát, csak az az 1 hülye nem, akkor az az egy hülye fog megdögleni, és a hullája ott fog penészedni a munkahelyen. Senkit nem fog zavarni. Egy kis túlzással élve.:)

Tehát végül is ezért nem dráma a dolog. Az oltásellenesség ebben az esetben is Darwin-díjas hülyeség.

2020.10.18. 12:04:00

@Tamagucsi: ez csak az orosz oltásra igaz. a többi cég oltása pontosan azért nem jön még, mert pontosan ugyanolyan eljárás szerint tesztelik őket, mint a korábbi oltásokat, és igen, ez majdnem egy év lesz.

232323 2020.10.18. 12:34:48

Van cegem es eszembe nem jutna utasitani barkit az oltasra. Az o dontese. Az h mit csinalok en a sajatommal vagy mit nem az meg az enyem.

J.W. Booth 2020.10.18. 12:55:17

Ostobaság lenne, ha ez a kérdés bármelyik munkáltatóban egyáltalán felmerülne. Plusz óriási jogi-jogértelmezési huzavona.

Ha van oltás, és bárki számára elérhető, akkor mindenki eldönti, hogy megteszi, vagy sem. Nyilvánvalóan a legveszélyeztettebbek megteszik, ha élni akarnak, de kötelezni őket sem lehet.

Amíg nincs oltás, addig a társadalmi felelősségvállalásé (maszk, távolságtartás, rendezvények kerülése) a főszerep. Ha van oltóanyag, az egyéni felelősség lép előre.

De amíg focimeccseket engedélyeznek az országban nézőkkel, és a jelenlegi módon kezelik a vírushelyzetet, addig kizárólag a társadalmi felelősségvállalásban bízhatunk.

Sir Gombóc 2020.10.18. 12:57:15

@Hunyadi János12: ennek azért olvass utána. Az orosz oltás tesztelése sem zajlik másképp alapvetően, mint a többié, mint ez már kiderült, csak ott a tesztelés befejezése előtt is kaphat engedélyt..

Sir Gombóc 2020.10.18. 13:03:23

@J.W. Booth: Magyarországon nem egy, hanem több kötelező védőoltás is van, valamint vannak csak javasoltak. Egyedül az államon múlik, melyiket teszi kötelezővé. A koronavírus ellenivel is megteheti.

zuulululu 2020.10.18. 13:07:44

"Kötelezővé lehet-e tenni a munkavállalók számára az oltást?"
-
NEM!!

Visceroid 2020.10.18. 13:07:45

Ha belehalok perelhetek?

J.W. Booth 2020.10.18. 13:07:58

@Sir Gombóc: Azt ne felejtsd el, hogy kizárólag gyerekeknek van kötelező védőoltás. Gyerekek esetében a veszélyeztetettség rendkívül alacsony, így értelmetlen lenne az ő esetükben, ha elrendelné az állam.

J.W. Booth 2020.10.18. 13:15:18

@Sir Gombóc: Másik, hogy mit ér egy védőoltás, ami fél-egy évig lehet csak hatásos.

nyu 2020.10.18. 13:16:19

Azért ennél kevésbé fajsúlyos kérdésekben is csaptak már rá törvényileg a munkáltatók mancsára, hogy megállj, nem csorbíthatják a személyiségi jogokat.
Pl. bekamerázható-e a céges WC, vagy mikor mehet ki pisilni/tampont cserélni az alkalmazott.

így már a poszt toló kérdésfelvetését sem értem.

Medgar 2020.10.18. 13:27:22

@232323: Vagy kidaja a szabadságod. Vagy elküld fizetésnélkülire. Esetleg játszik a munkidőkereteddel.

J.W. Booth 2020.10.18. 14:03:21

@Hunyadi János12: Azért ezt bátorság kijelenteni. Alig tudnak valamit a koronavírusról, megy az árnyékboksz, találgatás, reménykedés. Az influenzavírus is változik folyamatosan, nincs olyan, hogy örök védettség.
Ha fél valaki, vagy veszélyeztetett, az oltassa be magát. Ennyi.

Exploiter 2020.10.18. 15:17:16

:)

Arra remélem minden fasiszta őrült úgy emlékszik, hogy mindig is Óceániával álltunk háborúban, nem Eurázsiával, különben agyon lesz lőve.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.10.18. 16:08:39

ma is kerhet a munkaltato, sot koteles kerni eü kiskonyvet. vagyis koteles meggyozodni arrol, hogy nem hordoz pl. fertozo betegseget, immunizalva van a kozltelezo oltasokkal.

egyebkent ha ekkora dilemma, akkor majd kotelezo lesz. oszt jonapot.
a zsido/arab tiltakozo kollega ugy bukna a pert az allam ellen ha arra hivatkozna, h nem koser/halal a feketehimlo elleni oltas mint a picsa. látszik h a cikk vmi már elmebeteggé valt orszagbol kerult forditasra.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.10.18. 16:10:25

@Hunyadi János12: mivan csicskagyász matykó? ezt a blogot is szet fogod kúrni?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.10.18. 16:13:54

@J.W. Booth: az allam siman kotelezove teheti, teljesen mindegy hany eves az illeto. nyilvanvaloan latszik h az emebrek nagy tobbsege idiota barkm es keptelen logikus donteseket hozni, mert latta a faszbukon dr. gorenyt pl.
igy marad a jogszabaly modositas es a birsag.

Ekrü 2020.10.18. 16:59:12

@FILTOL: @Sir Gombóc: Láthatóan egyetlen egy állam sem gondolkodik azon,hogy kötelezővé teszi,inkább a fizetős verziót emlegetik mindenhol.De persze úgy,hogy ne legyen túl drága,mert akkor kevesebb ember veszi meg azt oda a haszon.
@J.W. Booth:
"De amíg focimeccseket engedélyeznek az országban nézőkkel, és a jelenlegi módon kezelik a vírushelyzetet, addig kizárólag a társadalmi felelősségvállalásban bízhatunk. "-No,azért én láttam a képeket az SZFE mostani akciójáról.Ott állnak egy tömegben és persze maszk nélkül.Szerinted hol fertőződik meg könnyebben bárki? A focimeccsen ahol 2 méteres távolságban maszkban ülnek,vagy egy ilyen tüncikézésen ahol összetömörülve maszk nélkül álldogálnak?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.10.18. 17:05:22

@Ekrü: az szfen mar.mindenki fertőzött.
liberalismus neomarxismo a kór.

driver70 2020.10.18. 17:26:42

Egy ismerősnek meghalt egy rokona rákban és mondták neki a kórházban ,hogy 150000Ft adnak ha ráírhatják a halál oknak hogy COVID 19 be halt meg

Nem egyedi eset sem.Hasonló dolgok vannak Szlovákiában ,Romániában,Ukrajnában,Szlovákiában,stb.....

+Egy orvos barátom mondta ,hogy a tesztek kb.70%-a nem jó.

Ennek fényében nézzük a számokat

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2020.10.18. 17:33:00

@J.W. Booth: Egyik oltás sem ad életre szóló védettséget, szóval felmerül a kérdés, hogy az állam miért teszi kötelezővé gyermekek számára méreg injekciók beadatását???
Érdekes, hogy ez ellen nem lázad a TASZ/HelsinkiBizi/SorosAlapítvány/libbantak, hogy ez így diktatúra/holokauszt/vasárnapi boltbezárás!

J.W. Booth 2020.10.18. 17:33:42

@Ekrü: Ebből a szempontból teljesen igazad van, ez tényleg fertőzésveszélyes helyzet.

Amit viszont nem szabad figyelmen kívül hagyni, az SZFE tiltakozói nem jókedvükből, nem szórakozásból vannak ott, hanem kiállnak a véleményükért és tiltakoznak a hatalom egy intézkedése ellen.

A focimeccs nem ez a kategória, azt nem szabadna megengedni, hogy szurkolók legyenek ott, saját szórakozásból. Legalábbis addig, amíg a vírushelyzetet nem tudják megfelelően kezelni, vagy van már oltóanyag. A Barcelona tárt kapu mögött rendezi a BL-meccseit, itthon sem szabadna ezt másként.

232323 2020.10.18. 17:57:13

@Medgar: küldjön szabira. :) küldjön homeofficeba. mindent megtehet amire a törvény feljogosítja. és ez igaz rám is. mindent megtehetek én is és meg is teszek. végső esetben rendkívüli felmondással élek.

Ekrü 2020.10.18. 17:58:27

@FILTOL:
"az szfen mar.mindenki fertőzött. "-Szerintem is.De láthatóan az ellenzéket ez nem igazán zavarja...:))))

Ekrü 2020.10.18. 18:04:04

@J.W. Booth:
Értjük.A jó öreg kettős mérce...
"az SZFE tiltakozói nem jókedvükből, nem szórakozásból vannak ott,"-Jaj,dehogy nem...Törvénytelen épületfoglalósdit jobb játszani,mint bejárni az órákra tanulni...Ráadásul a maszk felvétele gondolom nem kerülne semmibe,de láthatóan tesznek a biztonságra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 18:11:53

Nyilván nem lehet senkit kötelezni az oltásra, viszont a többi munkavállaló egészségének védelme érdekében a munkáltató élhet a rendkívüli felmondással. Így senkinek a jogai/érdekei nem sérülnek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 18:13:55

@driver70:

"Egy ismerősnek meghalt egy rokona rákban és mondták neki a kórházban ,hogy 150000Ft adnak ha ráírhatják a halál oknak hogy COVID 19 be halt meg"

Egy ismerősöm rokona meg gyíkemberré vált.

driver70 2020.10.18. 18:41:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: látom neked is csak az M1-re van előfizetésed.A való világ nem zavar

Ekrü 2020.10.18. 18:43:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ez mindig attól függ,hogy a szóban forgó munkavállaló jó avagy átlagos munkaerőnek számít,illetve a munkáltatónak mi a véleménye erről az egész Covid cirkuszról.Én pld. nem kötelezném az alkalmazottaimat az oltásra.Amelyik fél az úgyis beoltatja magát és ha igaza van akkor elvileg utána már nem kapja el attól aki nem oltat.

Exploiter 2020.10.18. 18:43:26

@J.W. Booth:

Ez már amerikában is látszódott nyáron.
Dolgozni menni, templomba járni, iskolába menni, szórakozni, kikapcsolódni bioterrorizmus, épületeket gyújtogatni, plázát fosztogatni, kocsikat borogatni viszont teljesen veszélytelen, támogatandó dolog.

Ez egy társadalmilag érzékenyített kórokozó.

Gery87 2020.10.18. 18:49:20

"az Egyesült Királyságban pl. a szikh férfiaknak nem kötelező sisakot hordani sem motorozáshoz, sem munkavégzéshez, mert a vallásuk tiltja a turbánon kívül más fejfedő viselését"

Szóval azért mert vki "vallássérült" még alapvető szabályokat sem kell betartani?
Jó akkor én nem fogom össze a hajamat mert "metálos vagyok" és ez nekem "identitásbeli kérdés"...bukót se veszek fel:)
Na?

nagy az isten állatkertje.

Gery87 2020.10.18. 18:51:43

"A munkavállaló ugyanakkor nem hivatkozhat arra, hogy fél az oltástól, az nem biztonságos, annak nem kívánt mellékhatásai miatt nem kívánja magát beoltatni,"

Mondjuk ez szerintem nagyon gáz.

232323 2020.10.18. 19:14:09

@Gery87: forditsuk meg. Utasithatom a fonokomet h oltassa be magat? Hozok vmit es verem az asztalt h adja be maganak sot a gyerekeinek is kulonben nem jovok be es varom a fizetesemet.

Vagy forditva ez nem igy megy? Csak a tőkés diktal?

J.W. Booth 2020.10.18. 19:32:29

@wmiki: Nincs igazad egyik kérdésben sem. A gyerekkori védőoltások (rendkívül elenyésző kivételtől eltekintve) védettséget nyújtanak egy életen át az adott betegség ellen.
A TASZ honlapján meg találsz részletes infót az oltásokról.

Szóval csak annyi, hogy inkább nézz utána a dolgoknak, így elkerülheted, hogy hülyét csinálj magadból.

J.W. Booth 2020.10.18. 19:36:24

@Ekrü: Azt nagyon rossznak gondolom és elfogadhatatlannak tartom, hogy a jelenlegi helyzetben sokan nem viselnek maszkot a tiltakozók közül.

Kettős mércéről itt nincs szó, tévesen próbálod így értelmezni. Viszont a tiltakozás megítélése már nem az írás eredeti témájához tartozik, úgyhogy hagyjuk. Köszönöm.

J.W. Booth 2020.10.18. 19:42:18

@Exploiter: ezt egyáltalán nem így gondolom.

Az erőszak, gyújtogatás, vandalizmus, szobordöntögetés stb. elitélendő és káros. A békés tiltakozás viszont nem, mindegy, hogy ki, milyen pártállású és mi ellen teszi. De maszkot akkor is viseljünk és próbáljuk megvédeni magunkat és másokat a vírus terjedésétől

Ekrü 2020.10.18. 19:43:06

@J.W. Booth:
"Viszont a tiltakozás megítélése már nem az írás eredeti témájához tartozik, úgyhogy hagyjuk. "-Mint ahogy a focimeccseken való részvétel sem.Mégis felhoztad példának....az nem volt baj?

Ekrü 2020.10.18. 19:49:01

Alapvetően miért is kéne embereket kötelezni egy olyan oltásra,amit ugye az állam nem tesz kötelezővé,hisz aki fél a vírustól az gondolom önként beoltatja magát,így ő már elvileg úgysem kaphatja el?Akkor miért kéne rákényszeríteni az embereket?

Exploiter 2020.10.18. 19:58:03

@J.W. Booth:

Jól van, csak viccelek.
A diáktiltakozással egyetértek, viszont semmilyen kettős mércével nem.

És igen, a tiltakozáshoz való jog fontos, meg az iskolába járás is, meg az is, hogy senki ne mondja meg, mikor hova mehetek és mit csinálhatok.

J.W. Booth 2020.10.18. 19:58:34

@Ekrü: Én nem gondolom., hogy baj volt a focimeccs-példa felhozatala.
Én nagyon rossz véleménnyel vagyok a magyarországi vírushelyzet-kezeléssel, ezt akartam csupán illusztrálni. Nagyon fontos, hogy az emberek belássák, hogy - amíg nincs megfelelő vakcina - talán mindennél fontosabb a társadalmi felelősségvállalásuk. Nem tehetik meg, hogy csak magukkal törődnek. Nem félnek a vírustól, mert bíznak a saját immunrendszerükben, viszont másokat sem szabad veszélyeztethetniük.
Erre jó példa volt, az is amit amit felhoztál, de a tiltakozás megítéléséről szerintem nem itt kéne vitatkozni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 20:04:53

@232323:

"Csak a tőkés diktal?"

Általában ez így van.

@Ekrü:

"illetve a munkáltatónak mi a véleménye erről az egész Covid cirkuszról."

Na igen, ő dönti el, mennyire veszo komolyan.

"Én pld. nem kötelezném az alkalmazottaimat az oltásra.Amelyik fél az úgyis beoltatja magát és ha igaza van akkor elvileg utána már nem kapja el attól aki nem oltat."

Ez egy picikét sántít, mert mi van, ha az vakcina nem 100%-ban hatásos mindenkinél? - ahogy ez gyakran lenni szokott. Mivel a beoltott ember eleve nem vagy sokkal kisebb eséllyel fertőz, simán előfordulhat, hogy valaki annak ellenére megfertőződik egy oltatlan kollégától, hogy ő maga beoltatta magát. Ha viszont a kolléga is beoltatta volna magát, akkor jó eséllyel nem is fertőzne tovább, így az a kolléga sem lenne beteg, aki beoltatta ugyan magát, de nála éppen nem annyira hatékony a vakcina.

Ekrü 2020.10.18. 20:07:23

@J.W. Booth:
"Nagyon fontos, hogy az emberek belássák, hogy - amíg nincs megfelelő vakcina - talán mindennél fontosabb a társadalmi felelősségvállalásuk. "-Ez éppúgy igaz a stadionokban mint ahogy a tüntetőkre is.Ha követeled egy csoportosulást betiltását a vírusra hivatkozva,akkor úgy helyes,hogy az összes csoportosulásét követeld.ha elvárod a szurkolóktól,hogy ne járjanak meccsekre akkor várd el a tüntetőktől is,hogy vírushelyzetben ne tüntessenek,tegyék a tiltakozást online formában.Ha nem így teszel kettős mércét alkalmazol,hisz a szurkolónak éppen olyan fontos a meccs,mint a tüntetőnek a tiltakozás és ahogy neked nem tetszik a szurkolók részvétele a stadionokban úgy másnak pedig nem tetszhet a tüntetők csoportosulása.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 20:10:15

@J.W. Booth:

"Én nagyon rossz véleménnyel vagyok a magyarországi vírushelyzet-kezeléssel"

A kommenteddel teljesen egyetértek, kivéve az idézett mondatodat, ui. hiába hozna a kormány akár drákói szigorű tiltásokat vagy kötelezéseket, nem lehet minden ember mellé rendőrt állítani, aki betartatja vele a szabályokat.

Ekrü 2020.10.18. 20:27:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"mert mi van, ha az vakcina nem 100%-ban hatásos mindenkinél? - ahogy ez gyakran lenni szokott. "-Akkor ennek az embernek nincs szerencséje,mert teljesen mindegy ,hogy a munkatársa beoltatja magát vagy sem,hisz elkaphatja a tömegközlekedésen,vásárlás közben stb.Viszont ilyenkor a betegség lefolyása az sokkal enyhébb és azzal,átesik rajta még nagyobb védettséget kap.Az influenzát is el lehet kapni oltás ellenére is,csak épp nem lesz olyan súlyos lefolyású.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 21:02:57

@Ekrü:

Már ha tömegközlekedéssel jár dolgozni, vásárolni stb. Boltban is lehet kevésbé forgalmas időszakot találni.

Mindenesetre nem állítom, hogy jó lenne kötelezővé tenni az oltást, pusztán azért válaszoltam neked, hogy jelezzem, egy beoltott emberre is jelenthet veszélyt egy beoltatlan.

Nyilván amint lesz eg yvagy több vakcina, és ismertek lesznek a mellékhatásai, máris könnyebb lesz véleményt alkotni.

Zsuzsi25 2020.10.18. 21:23:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ha arra köteleznek, hogy be kell adatnom a védőoltást, azért remélem a rendkivuli felmondás játszik az én oldalamról is, (6 hónapos felmondási időm van) ... -

Zsuzsi25 2020.10.18. 21:26:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván amint lesz eg yvagy több vakcina, és ismertek lesznek a mellékhatásai, máris könnyebb lesz véleményt alkotni." - Mivel a nornálisabbja igy gondolkodik, ezért ez nem mostanában jön el. Mert senki nem akarja beadatni majd, és mivel mindenki várni fogja az eredményeket, (amik ugye nem lesznek) senki nem akarja veadatni. 22.es csapdája

232323 2020.10.18. 21:37:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: altapaban igy van de akkor itt most hogy van? Utasitom irasban a fonokomet h a ruszki szurit adassa be maganak es mindnen hozzatartozojanak vagy azonnali felmondassal elek es atveszem a ceg iranyitasat.

J.W. Booth 2020.10.18. 21:51:37

@Ekrü: figyelj, én azt hiszem, hogy te is tisztában vagy azzal, hogy nagyon gáz a párhuzamod.
Vagy egyszerűen csak provokálsz, de mindegy is, nem megyek bele.
Jó éjszakát!

2020.10.18. 22:14:15

@Zsuzsi25: senki nem fog kötelezni. nyugodtan belehalhatsz a vírusba.

2020.10.18. 22:17:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Orbánlegelsőnek és leginkább a tesztelést baszta el, és a kontaktus kutatást. A több és ingyenes tesztelés:

1) nem az embereken múlik, hanem az idióta Orbánon.
2) nem dől össze a gazdaság, állami szinten jelentéktelen pénzbe kerül.

tehát igenis Orbán baszta el a járvány-kezelést, és ez meg is látszik a statisztikákon, Európa "élvonalában" vagyunk.

többen halnak meg Orbanisztánban, mint a nyolcszor akkora Németországban.

2020.10.18. 22:20:00

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

2020.10.18. 22:22:13

@Ekrü: 1) én még emlékszem, amikor Orbángeci zászlólengetésért büntette meg Hadházyt, de a nácik ott tüntethettek a Deák téren.

2) Elég kevés tüntető van mostanában. A stadionok, meg egyebek, amiket Orbán nem tilt, mert idióta, sokkal nagyobb veszélyt jelentenek.

2020.10.18. 22:23:20

@Ekrü: 1) én még emlékszem, amikor Orbángeci zászlólengetésért büntette meg Hadházyt, de a nácik ott tüntethettek a Deák téren.

2) Elég kevés tüntető van mostanában. A stadionok, meg egyebek, amiket Orbán nem tilt, mert idióta, sokkal nagyobb veszélyt jelentenek.

3) Az egyetlen tüntetés, amiről tudok, egy egyetemen zajlik, azaz iskolában. az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 22:23:24

@Zsuzsi25:

Egyáltalán nem. A mellékhatások már a mostani klinikai fázisban jórészt kiderülnek. Aztán meg van az a réteg (idősek több krónikus betegséggel), akik számára a fertőzés nagyobb kockázattal jár, mint az esetleges mellékhatások.

Én sem idős nem vagyok, sem krónikus betegségeim nincsenek, mégis azonnal beadatom magamnak a vakcinát, amint itthon elérhetővé válik. Túlságosan gyakoriak ui. a fertőzés hosszan tartó szövődményei, mint pl. vérrögképződés, krónikus fáradtság, szervek károsodása stb. Ráadásul ezek olyanoknál is gyakran fellépnek, akik különösebb tünetek nélkül esnek át a fertőzésen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 22:26:57

@J.W. Booth:

Nem mondanám, hog ygáz a párhuzama. A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek - vagyis a két legfotosabb szabályra tesznek magasról.

Aztán mennek haza a szülőkhöz, azok meg mennek látogatni, ápolni a nagyszülőket.

2020.10.18. 22:27:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván nem lehet senkit kötelezni az oltásra, viszont a többi munkavállaló egészségének védelme érdekében a munkáltató élhet a rendkívüli felmondással."

Te se fogod fel, hogy a többi munkavállaló, ha be van oltva, akkor nem fertőződhet meg, azaz nem veszélyezteti őket senki. A munkaadónak semmi oka felmondani az idióta oltásellenessel, legfeljebb majd az beledöglik.

Ekrü 2020.10.18. 22:28:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem vagyok oltásellenes,ha az állam kötelezővé teszi akkor betartom a törvényt.Viszont kétlem,hogy kötelező lesz (mert ugye akkor hogyan lehetne pénzt kérni érte?),ez esetben viszont szerintem mindenkinek joga van eldönteni,hogy kéri vagy nem kéri,nem lehet rá senkit kényszeríteni.
Egyébként inkább azt látom,hogy aki beadatná de tart a mellékhatásoktól az szeretné emiatt rákényszeríteni az embereket a saját döntésére,hiszen ha sokan beadatják maguknak az igazolná őt ,hogy jól döntött.

2020.10.18. 22:29:05

@Ekrü: az SZFE-seknek Orbán idiotizmusa miatt kell ott lenniük az egyetemen, Orbán ugyanis nem rendelte el az egyetemek bezárását. mert egy selejt.

2020.10.18. 22:31:32

@FILTOL: látom, tudod, hogy szopni fogsz, de azért bekapod.:)

2020.10.18. 22:34:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek"

A mongolFidióta selejt csak hazudni tud.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

2020.10.18. 22:35:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván nem lehet senkit kötelezni az oltásra, viszont a többi munkavállaló egészségének védelme érdekében a munkáltató élhet a rendkívüli felmondással."

Te se fogod fel, hogy a többi munkavállaló, ha be van oltva, akkor nem fertőződhet meg, azaz nem veszélyezteti őket senki. A munkaadónak semmi oka felmondani az idióta oltásellenessel, legfeljebb majd az beledöglik.

2020.10.18. 22:36:00

@FILTOL: látom, tudod, hogy szopni fogsz, de azért bekapod.:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 22:37:27

@Ekrü:

"Viszont kétlem,hogy kötelező lesz (mert ugye akkor hogyan lehetne pénzt kérni érte?)"

A kettő nem zárja ki egymást, lásd pl. kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás vagy iskolakötelezettség - utóbbi persze ingyenes, de a tankönyvek és a taneszközök már nem azok.

"Egyébként inkább azt látom..."

Lehet, hogy akadnak majd, akik ezt önigazolásképp tennék.

Ekrü 2020.10.18. 22:40:29

@Hunyadi János1:
1.No,én meg arra emlékszem amikor Gyurcsány alatt egy üres tojástartó miatt elvittek a rendőrök.
2) "Elég kevés tüntető van mostanában. "-Ez szerintem elmond mindent az ellenzék megítéléséről...
3) "az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni. "-Sok értelme nem lenne.A büfészakos hőzöngők úgyse mennének haza,aki meg tanulás miatt jár az egyetemre az nem tudja a gyakorlati órákat online elsajátítani.(Boncolni nem lehet neten keresztül.) Viszont a maszk felvétele tüntetés alatt nem olyan nagy kérés,a szurkolók is hordják a meccsek alatt.Ezek szerint nekik sokkal több eszük van mint a színész palántáknak...

2020.10.18. 22:41:06

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

2020.10.18. 22:41:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek"

A mongolFidióta selejt csak hazudni tud.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

2020.10.18. 22:42:07

@FILTOL: látom, tudod, hogy szopni fogsz, de azért bekapod.:)

Ekrü 2020.10.18. 22:42:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Majd meglátjuk.De jelenleg egész Európában az a mondás,hogy nem lesz kötelező.

2020.10.18. 22:43:39

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

2020.10.18. 22:45:50

@Ekrü: "No,én meg arra emlékszem amikor Gyurcsány alatt egy üres tojástartó miatt elvittek a rendőrök."

Én a helyedben nem lennék büszke arra, hogy egy agresszív, homofób beteg vagy.

"2) "Elég kevés tüntető van mostanában. "-Ez szerintem elmond mindent az ellenzék megítéléséről..."

A Fidesz mellett nulla tüntető van.

"3) "az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni. "-Sok értelme nem lenne."

Értem, tehát akkor nem a vírussal meg a veszéllyel van a bajod, csak azzal, hogy van, aki nem ért egyet az ostoba nézeteddel.

"a maszk felvétele tüntetés alatt nem olyan nagy kérés"

fel van véve.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

a mongolFidióta selejt csak hazudni tud, meg tojást dobálni.

ti vagytok a magyar selejt.

2020.10.18. 22:47:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek"

A mongolFidióta selejt csak hazudni tud.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

2020.10.18. 22:48:44

@Ekrü: az SZFE-seknek Orbán idiotizmusa miatt kell ott lenniük az egyetemen, Orbán ugyanis nem rendelte el az egyetemek bezárását. mert egy selejt.

2020.10.18. 22:49:15

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

2020.10.18. 22:49:42

@Ekrü: neked, gyengeelméjűnek mondom a te szinteden:

EU zászlót lengetni NEM BŰCSELEKMÉNY

másokat tojással dobálni igen.

felfogod, te kis homofób, elmebeteg, mongolFidita selejt?!

2020.10.18. 22:50:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván nem lehet senkit kötelezni az oltásra, viszont a többi munkavállaló egészségének védelme érdekében a munkáltató élhet a rendkívüli felmondással."

Te se fogod fel, hogy a többi munkavállaló, ha be van oltva, akkor nem fertőződhet meg, azaz nem veszélyezteti őket senki. A munkaadónak semmi oka felmondani az idióta oltásellenessel, legfeljebb majd az beledöglik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.18. 22:51:02

@Ekrü:

Én sem követelnéma kötelezővé tételét.

"1.No, én meg arra emlékszem amikor Gyurcsány alatt egy üres tojástartó miatt elvittek a rendőrök."

Na persze, azért volt üres, mert már mindegyik tojással megdobáltál valakit. :D

2020.10.18. 22:52:18

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

2020.10.18. 22:52:49

@Ekrü: neked, gyengeelméjűnek mondom a te szinteden:

EU zászlót lengetni NEM BŰCSELEKMÉNY

másokat tojással dobálni igen.

felfogod, te kis homofób, elmebeteg, mongolFidita selejt?!

2020.10.18. 22:53:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Orbánlegelsőnek és leginkább a tesztelést baszta el, és a kontaktus kutatást. A több és ingyenes tesztelés:

1) nem az embereken múlik, hanem az idióta Orbánon.
2) nem dől össze a gazdaság, állami szinten jelentéktelen pénzbe kerül.

tehát igenis Orbán baszta el a járvány-kezelést, és ez meg is látszik a statisztikákon, Európa "élvonalában" vagyunk.

többen halnak meg Orbanisztánban, mint a nyolcszor akkora Németországban.

2020.10.18. 22:54:20

@Ekrü: az SZFE-seknek Orbán idiotizmusa miatt kell ott lenniük az egyetemen, Orbán ugyanis nem rendelte el az egyetemek bezárását. mert egy selejt.

2020.10.18. 22:54:52

@Ekrü: "No,én meg arra emlékszem amikor Gyurcsány alatt egy üres tojástartó miatt elvittek a rendőrök."

Én a helyedben nem lennék büszke arra, hogy egy agresszív, homofób beteg vagy.

"2) "Elég kevés tüntető van mostanában. "-Ez szerintem elmond mindent az ellenzék megítéléséről..."

A Fidesz mellett nulla tüntető van.

"3) "az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni. "-Sok értelme nem lenne."

Értem, tehát akkor nem a vírussal meg a veszéllyel van a bajod, csak azzal, hogy van, aki nem ért egyet az ostoba nézeteddel.

"a maszk felvétele tüntetés alatt nem olyan nagy kérés"

fel van véve.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

a mongolFidióta selejt csak hazudni tud, meg tojást dobálni.

ti vagytok a magyar selejt.

2020.10.18. 22:56:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Orbánlegelsőnek és leginkább a tesztelést baszta el, és a kontaktus kutatást. A több és ingyenes tesztelés:

1) nem az embereken múlik, hanem az idióta Orbánon.
2) nem dől össze a gazdaság, állami szinten jelentéktelen pénzbe kerül.

tehát igenis Orbán baszta el a járvány-kezelést, és ez meg is látszik a statisztikákon, Európa "élvonalában" vagyunk.

többen halnak meg Orbanisztánban, mint a nyolcszor akkora Németországban.

2020.10.18. 22:56:54

@Ekrü: az SZFE-seknek Orbán idiotizmusa miatt kell ott lenniük az egyetemen, Orbán ugyanis nem rendelte el az egyetemek bezárását. mert egy selejt.

2020.10.18. 22:58:26

@Ekrü: "No,én meg arra emlékszem amikor Gyurcsány alatt egy üres tojástartó miatt elvittek a rendőrök."

Én a helyedben nem lennék büszke arra, hogy egy agresszív, homofób beteg vagy.

"2) "Elég kevés tüntető van mostanában. "-Ez szerintem elmond mindent az ellenzék megítéléséről..."

A Fidesz mellett nulla tüntető van.

"3) "az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni. "-Sok értelme nem lenne."

Értem, tehát akkor nem a vírussal meg a veszéllyel van a bajod, csak azzal, hogy van, aki nem ért egyet az ostoba nézeteddel.

"a maszk felvétele tüntetés alatt nem olyan nagy kérés"

fel van véve.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

a mongolFidióta selejt csak hazudni tud, meg tojást dobálni.

ti vagytok a magyar selejt.

2020.10.18. 22:58:57

@Ekrü: neked, gyengeelméjűnek mondom a te szinteden:

EU zászlót lengetni NEM BŰCSELEKMÉNY

másokat tojással dobálni igen.

felfogod, te kis homofób, elmebeteg, mongolFidita selejt?!

2020.10.18. 23:01:30

@Ekrü: "No,én meg arra emlékszem amikor Gyurcsány alatt egy üres tojástartó miatt elvittek a rendőrök."

Én a helyedben nem lennék büszke arra, hogy egy agresszív, homofób beteg vagy.

"2) "Elég kevés tüntető van mostanában. "-Ez szerintem elmond mindent az ellenzék megítéléséről..."

A Fidesz mellett nulla tüntető van.

"3) "az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni. "-Sok értelme nem lenne."

Értem, tehát akkor nem a vírussal meg a veszéllyel van a bajod, csak azzal, hogy van, aki nem ért egyet az ostoba nézeteddel.

"a maszk felvétele tüntetés alatt nem olyan nagy kérés"

fel van véve.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

a mongolFidióta selejt csak hazudni tud, meg tojást dobálni.

ti vagytok a magyar selejt.

2020.10.18. 23:03:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek"

A mongolFidióta selejt csak hazudni tud.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

2020.10.18. 23:06:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Orbánlegelsőnek és leginkább a tesztelést baszta el, és a kontaktus kutatást. A több és ingyenes tesztelés:

1) nem az embereken múlik, hanem az idióta Orbánon.
2) nem dől össze a gazdaság, állami szinten jelentéktelen pénzbe kerül.

tehát igenis Orbán baszta el a járvány-kezelést, és ez meg is látszik a statisztikákon, Európa "élvonalában" vagyunk.

többen halnak meg Orbanisztánban, mint a nyolcszor akkora Németországban.

2020.10.18. 23:07:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Orbánlegelsőnek és leginkább a tesztelést baszta el, és a kontaktus kutatást. A több és ingyenes tesztelés:

1) nem az embereken múlik, hanem az idióta Orbánon.
2) nem dől össze a gazdaság, állami szinten jelentéktelen pénzbe kerül.

tehát igenis Orbán baszta el a járvány-kezelést, és ez meg is látszik a statisztikákon, Európa "élvonalában" vagyunk.

többen halnak meg Orbanisztánban, mint a nyolcszor akkora Németországban.

2020.10.18. 23:07:40

@Ekrü: 1) én még emlékszem, amikor Orbángeci zászlólengetésért büntette meg Hadházyt, de a nácik ott tüntethettek a Deák téren.

2) Elég kevés tüntető van mostanában. A stadionok, meg egyebek, amiket Orbán nem tilt, mert idióta, sokkal nagyobb veszélyt jelentenek.

3) Az egyetlen tüntetés, amiről tudok, egy egyetemen zajlik, azaz iskolában. az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni.

2020.10.18. 23:08:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek"

A mongolFidióta selejt csak hazudni tud.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

2020.10.18. 23:09:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Orbánlegelsőnek és leginkább a tesztelést baszta el, és a kontaktus kutatást. A több és ingyenes tesztelés:

1) nem az embereken múlik, hanem az idióta Orbánon.
2) nem dől össze a gazdaság, állami szinten jelentéktelen pénzbe kerül.

tehát igenis Orbán baszta el a járvány-kezelést, és ez meg is látszik a statisztikákon, Európa "élvonalában" vagyunk.

többen halnak meg Orbanisztánban, mint a nyolcszor akkora Németországban.

2020.10.18. 23:10:14

@FILTOL: látom, tudod, hogy szopni fogsz, de azért bekapod.:)

2020.10.18. 23:11:15

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

2020.10.18. 23:11:45

@Ekrü: 1) én még emlékszem, amikor Orbángeci zászlólengetésért büntette meg Hadházyt, de a nácik ott tüntethettek a Deák téren.

2) Elég kevés tüntető van mostanában. A stadionok, meg egyebek, amiket Orbán nem tilt, mert idióta, sokkal nagyobb veszélyt jelentenek.

3) Az egyetlen tüntetés, amiről tudok, egy egyetemen zajlik, azaz iskolában. az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni.

2020.10.18. 23:13:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek"

A mongolFidióta selejt csak hazudni tud.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

2020.10.18. 23:14:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván nem lehet senkit kötelezni az oltásra, viszont a többi munkavállaló egészségének védelme érdekében a munkáltató élhet a rendkívüli felmondással."

Te se fogod fel, hogy a többi munkavállaló, ha be van oltva, akkor nem fertőződhet meg, azaz nem veszélyezteti őket senki. A munkaadónak semmi oka felmondani az idióta oltásellenessel, legfeljebb majd az beledöglik.

2020.10.18. 23:16:21

@Ekrü: 1) én még emlékszem, amikor Orbángeci zászlólengetésért büntette meg Hadházyt, de a nácik ott tüntethettek a Deák téren.

2) Elég kevés tüntető van mostanában. A stadionok, meg egyebek, amiket Orbán nem tilt, mert idióta, sokkal nagyobb veszélyt jelentenek.

3) Az egyetlen tüntetés, amiről tudok, egy egyetemen zajlik, azaz iskolában. az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni.

2020.10.18. 23:16:52

@Ekrü: neked, gyengeelméjűnek mondom a te szinteden:

EU zászlót lengetni NEM BŰCSELEKMÉNY

másokat tojással dobálni igen.

felfogod, te kis homofób, elmebeteg, mongolFidita selejt?!

2020.10.18. 23:23:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván nem lehet senkit kötelezni az oltásra, viszont a többi munkavállaló egészségének védelme érdekében a munkáltató élhet a rendkívüli felmondással."

Te se fogod fel, hogy a többi munkavállaló, ha be van oltva, akkor nem fertőződhet meg, azaz nem veszélyezteti őket senki. A munkaadónak semmi oka felmondani az idióta oltásellenessel, legfeljebb majd az beledöglik.

2020.10.18. 23:23:58

@Ekrü: neked, gyengeelméjűnek mondom a te szinteden:

EU zászlót lengetni NEM BŰCSELEKMÉNY

másokat tojással dobálni igen.

felfogod, te kis homofób, elmebeteg, mongolFidita selejt?!

2020.10.18. 23:26:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván nem lehet senkit kötelezni az oltásra, viszont a többi munkavállaló egészségének védelme érdekében a munkáltató élhet a rendkívüli felmondással."

Te se fogod fel, hogy a többi munkavállaló, ha be van oltva, akkor nem fertőződhet meg, azaz nem veszélyezteti őket senki. A munkaadónak semmi oka felmondani az idióta oltásellenessel, legfeljebb majd az beledöglik.

2020.10.18. 23:27:02

@FILTOL: látom, tudod, hogy szopni fogsz, de azért bekapod.:)

2020.10.18. 23:28:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek"

A mongolFidióta selejt csak hazudni tud.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

2020.10.18. 23:29:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tüntetők sem a szociális távolságot nem tartják be, sem maszkot nem viselnek"

A mongolFidióta selejt csak hazudni tud.

www.facebook.com/szfehok/photos/gm.405226667534335/3402946576455365

2020.10.18. 23:31:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nyilván nem lehet senkit kötelezni az oltásra, viszont a többi munkavállaló egészségének védelme érdekében a munkáltató élhet a rendkívüli felmondással."

Te se fogod fel, hogy a többi munkavállaló, ha be van oltva, akkor nem fertőződhet meg, azaz nem veszélyezteti őket senki. A munkaadónak semmi oka felmondani az idióta oltásellenessel, legfeljebb majd az beledöglik.

2020.10.18. 23:32:39

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

2020.10.18. 23:33:41

@Ekrü: az SZFE-seknek Orbán idiotizmusa miatt kell ott lenniük az egyetemen, Orbán ugyanis nem rendelte el az egyetemek bezárását. mert egy selejt.

2020.10.18. 23:34:11

@Ekrü: 1) én még emlékszem, amikor Orbángeci zászlólengetésért büntette meg Hadházyt, de a nácik ott tüntethettek a Deák téren.

2) Elég kevés tüntető van mostanában. A stadionok, meg egyebek, amiket Orbán nem tilt, mert idióta, sokkal nagyobb veszélyt jelentenek.

3) Az egyetlen tüntetés, amiről tudok, egy egyetemen zajlik, azaz iskolában. az idióta Orbán pont az egyetemeket és iskolákat nem akar bezáratni.

2020.10.18. 23:34:42

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

2020.10.18. 23:35:12

@FILTOL: látom, tudod, hogy szopni fogsz, de azért bekapod.:)

2020.10.18. 23:36:44

A kommenterek fele, és szerintem a blogger is el van tévedve ott, hogy azt hiszik, hogy ha egy munkahelyen mindenki beoltatja magát, csak egy idióta nem, akkor az egy idióta a többit megfertőzheti, és veszélyezteti. De hát a többiek be vannak oltva! Az egy idióta csak magát veszélyezteti. Ergo a munkaadó nem fogja kötelezni. Miért kötelezné? A munkaadónak egyetlen ember esetleges halála nem számít olyan nagyon, ha az illető maga a hibás.

Ekrü 2020.10.19. 00:02:11

@Hunyadi János1:
"EU zászlót lengetni NEM BŰCSELEKMÉNY"-Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés.
"másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz? :)))))

Ekrü 2020.10.19. 00:12:30

@Hunyadi János1:
"Értem, tehát akkor nem a vírussal meg a veszéllyel van a bajod, csak azzal, hogy van, aki nem ért egyet az ostoba nézeteddel."-Nem rettegek,ha így érted.Bajom pedig azokkal a kettős mércét alkalmazott emberkékkel van,akik szerint,templomba,iskolába,szórakozóhelyekre és sporteseményekre járni népirtás,de bezzeg tüncikézni,tömegben vonulgatni,kukákat borogatni,üzleteket fosztogatni pedig nem veszélyes...

Sir Gombóc 2020.10.19. 01:00:51

Te szerencsétlen idióta bendermatyi..

kvp 2020.10.19. 02:17:19

Amennyiben tudnak biztonsagos es hosszutavon is mukodokepes oltast kesziteni, akkor akar kotelezove is lehet tenni bizonyos munkakorok eseten vagy bizonyos cegek, esetleg orszagok eseten. Ebben az esetben az a kerdes ki fizeti es ki tagadhatja meg elvi alapon, milyen kovetkezmenyekkel. Amerikaban pl. a gyerekek oltasa is elvi kerdes, ha nem keri valaki, akkor max. meghal a gyereke valami reg legyozott betegsegben. Volt ra pelda, tomegesen megtalalhato oltasellenes szulok miatt tomeges megbetegedesekkel es halalozassal egyes iskolakban. (pl. volt egy nagyobb szamarkohoges jarvany)

A sars-cov2 eseten harom gond lehet. Az egyik, ha nem lesz biztonsagos az oltas, tehat mondjuk sokan halnak bele termeszetes uton (lasd az egyik orosz oltas mellekhatasat), ha nem hat elegge (tehat sokan nem lesznek vedettek tole), vagy ha nem ved eleg ideig. Az utobbi esetre talaltak ki nyugaton, hogy az oltasi adatok benne legyenek az utlevelben es adott orszagokba csak az utazhasson be, aki be van oltva a legfrissebb oltassal. Ez atlag feleves hatas eseten evi 2-3 oltast jelenthet, csak a koronavirusok ellen, plusz az influenza evese, stb. Pl. a kinai mintara javasolt ir megoldas a hetkoznapi eletben is szuksegesse tenne a zold-sarga-voros kategorias telefonos azonositast. Ez azert is jo, mert jelenleg mutathatna, ha valakinek van friss negativ tesztje, majd ha egyszer lesz oltas, akkor mindenki automatikusan piros aki nem kapta meg, tehat nem engedik be egy elelmiszerboltba vagy korhazba sem. Egyebkent az embereket ez kevesbe zarvarja, inkabb attol tartanak, hogy politikai alapon is pirossa valhat valaki aki egyebkent oltva van. A rendszert nyugaton egyelore nem vezettek be, mivel sokan tiltakoznak ellene, de pl. mar az uj magyar szemelyiben is megvan a helye.

Az EU-s hivatalos javaslat az, hogy minel tobb ember legyen beoltva, akkor az a par nem oltott elevzheti a nyajimmunitast, de ha megis elkapjak, akkor max. csak ok halnak meg. Egyebkent a politikusok es a nagytokesek is csak azert csinalnak akkora balhet az egesz jarvanybol, mert nincs ellene oltas es a tobbseguk a veszelyeztett idos csoportba tartozik. Ha ok be lennenek oltva, akkor nem erdekelne senkit, hogy a tobbiek be vannak-e oltva vagy sem, ugyanis a lakossag fiatal es munkakepes reszet nem erinti sulyosabban mint az eves influienza. Viszont ha nekik lesz oltasuk, akkor nagyjabol a nyugati vilagban mindenki masnak is.

2020.10.19. 07:38:21

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 07:45:24

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 07:46:25

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 07:52:00

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

Exploiter 2020.10.19. 08:00:10

@kvp:

A nyájimmunitás lényege pont az, hogy nem kell mindenkinek védettnek lennie, elég a társadalom x százalékának, ami statisztikai alapon megállítja a terjedést.

Egyébként én már kifejezetten örülnék egy oltásnak, le van szarva, hogy hat-e, veszélyes-e, placebó, vagy méreg, mindenki aki akarja, nyomja magába, aztán haladjunk, mert ez már kurva unalmas.

Ekrü 2020.10.19. 08:01:29

@Hunyadi János1:
2019.03.15
"A kormány leváltását és Gyurcsány Ferenc távozását követelő, négy fiatalembert vezetett el a rendőrség a Kossuth téri központi ünnepség helyszínéről vasárnap délelőtt. A fiataloknál – akik többször is bekiabáltak – tojástartó doboz, illetve a Sztálin élete című kötet volt. Őket megbilincselve a rendőrségi rabomobilba ültették." (by index)
"NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN."-Tök mindegy,hogy volt vagy nem volt.Mozgó autóból forgalom kellős közepén tilos kilógatni bármit is.Balesetveszélyes.

2020.10.19. 08:05:09

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

Kivlov 2020.10.19. 08:09:10

Röviden: nem lehet.

DFK 2020.10.19. 08:13:37

blog.hu szinten kellene tiltani a brendelf@szt.

2020.10.19. 08:19:51

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 08:21:23

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 08:38:06

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 08:45:11

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 08:55:20

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 09:26:16

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2020.10.19. 09:26:27

@wmiki: ez valami fura rendszer, bejelentkezést kér

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2020.10.19. 09:28:47

@Hunyadi János1: Te vagy a náci , mikor tüntettél a Kossuth-téren?

2020.10.19. 09:34:52

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 09:36:54

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2020.10.19. 10:09:54

@Hunyadi János1: Nem lehetne hogy kicsit pihensz? Kicsit sok vagy, nehéz áttekerni is a marhaságaidat.

chrisred 2020.10.19. 10:42:44

Érdekes játék a szavakkal. A munkáltató a munkavégzést sem teheti kötelezővé a munkavállaló számára. Az egy szabadon vállalt szerződéses kötelezettség a munkavállaló részéről, aminek az elmulasztása esetén a szerződésesben foglalt jogkövetkezményekkel szankcionálható.

2020.10.19. 11:10:07

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 11:23:14

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 11:24:15

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 11:41:11

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 11:43:43

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

kvadrillio 2020.10.19. 11:47:16

EZ MEG MIJAFASZ ???!
A VAXIGRIPET ORBÁN LEFOGLALTA ???!!!

Aligha lesz a patikákban influenzaoltás Danó Anna Publikálás dátuma 2020.10.17. 13:02
Fotó: Shutterstock Az állam felvásárolja a piacon elérhető influenzaoltásokat, hogy a lehető legtöbben megkaphassák a háziorvosoknál a vakcinát térítésmentesen. A gyógyszertárakba így vélhetően idén nem jut majd, ahol viszont egyre erősebb a roham érte.A közellátás számára igyekezett a kormány elsőbbséget biztosítani, amikor vételi ajánlatot tett a Sanofi Vaxigrip Tetra vakcinájára. Ez annyiban különbözik a háziorvosoknál hagyományosan térítésmentesen felajánlott influenza elleni oltástól, hogy három helyett négy vírus ellen nyújt védelmet. Ócsai Lajos járványügyi szakember hozzátette: a Vaxigrip a terhesség bármely időszakában adható a kismamáknak, valamint a 6 hónap és 3 év közötti korosztálynak is. Ezzel szemben a hazai gyártású 3Fluart oltóanyaggal csak a 3 év felettiek olthatók. A patikai forgalomban a Vaxigrip Tetra volt elérhető térítés ellenében mindeddig.Mint emlékezetes pénteken a Telex számolt be, hogy a Nemzetközi Oltóközpont arról tájékoztatta pácienseit, hogy az influenza elleni oltás külföldről megrendelt kontingense a hét elején ugyan megérkezett az országba, azonban „kormányzati okokra” hivatkozva leállította a szállítást a gyártó. A Nemzetközi Oltóközpont részletesebb magyarázatot hétfőre ígért.Lapunknak Asztalos Andrea, a Sanofi-Aventis Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: nemrég megkeresést kaptak az országos tisztiorvostól, hogy szeretnék megvásárolni a cégüknél rendelkezésre álló vakcina mennyiséget a veszélyeztetett célcsoportok számára. Mindezt annak érdekében, hogy minél szélesebb körben tudjanak oltani a háziorvosok.„A kontingens átadásáról most zajlanak a tárgyalások, ha megkötjük a szerződést – mondja – a magyar kormánnyal, akkor a patikákban nem lesz megvásárolható a vakcina. Az oltóanyag ugyanis limitált mennyiségben áll rendelkezésre, és miután a gyártása hosszú folyamat a cég nem is tud többet szállítani.”

kvadrillio 2020.10.19. 11:48:12

@kvadrillio: hmmmmmmszak az orbán-család és a mészaros-család kaphat belőle ?????!

2020.10.19. 11:54:52

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.10.19. 12:00:03

látom matyinak elsült a komment generátora...
ha más nem sül el, marad ez.

konrada 2020.10.19. 12:01:55

nem tudom volt-e a sok matyizás közben:

A munkavállaló nem kötelezheti munkavállalóit oltásra.
Viszont: megteheti - ha nincs oltása -
hogy nem veszi fel,
ha az adott munkakör közönségkapcsolattal jár, úgy az esetben áthelyezheti olyan munkakörbe, ahol nem találkozhat külső partnerrel: mert cégen belül a többieket nem fertőzheti, mert azok vállalták, egy külsös viszont perelhetné a céget, ha ott kapta el - ha ez nem megoldható - de csakis ebben az esetben! - munkaköri alkalmatlanság miatt elbocsátható.
S még: ha az oltást el nem vállaló megkapja a fertőzést - még ha bizonyíthatóan is! - a munkájával kapcsolatosan, úgy a céggel szemben nincs joga perelni.

Mindazonáltal: ha ilyen oltást a munkahely ír elő, annak költségét - esetleges mellékhatásainak költségével együtt! - a foglalkoztatónak kell állnia. (Ez persze a régi dolgozókra vonatkozik, újaknál előírhatja feltételként a meglétét.)

2020.10.19. 12:05:30

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 12:10:34

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 12:12:06

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 12:15:39

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:19:42

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:23:15

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:25:47

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:27:49

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 12:28:50

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:29:20

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 12:29:51

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:34:26

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 12:45:35

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:47:38

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:53:12

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 12:55:03

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 13:08:45

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2020.10.19. 13:11:17

@Hunyadi János1: bzdmeg te meg az agyhalott kvadrillió haverod floodolja tele az egész kommentszekciót

2020.10.19. 13:13:49

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 13:16:53

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 13:17:54

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 13:20:26

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 13:22:27

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 13:24:30

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 13:27:34

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 13:29:05

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 13:34:09

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 13:36:42

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 13:45:21

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 13:50:25

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 13:52:27

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 13:58:02

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 14:02:36

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 14:05:08

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 14:09:12

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 14:12:14

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 14:12:45

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 14:13:16

@enpera: Nem lehetne hogy örökre pihensz? Nagyok a marhaságaid, fárasztóak.

2020.10.19. 14:21:54

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 14:22:25

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

2020.10.19. 14:26:29

@Ekrü: "Kocsiablakon kilógatva menet közben hadonászni vele az biza legalábbis szabálysértés."

NEM VOLT NYELE, TE SZERENCSÉTLEN.

""másokat tojással dobálni igen."-Az üres tojástartóból mégis milyen tojásokat dobálsz?"

nyilván üres tojástartóval mentél ki az Andrássyra.

HAZUG, HOMOFÓB, NÁCI, BETEG SELEJT VAGY:

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2020.10.19. 15:54:11

Értem, szóval fizetésért csinálod.

Zsuzsi25 2020.10.21. 08:55:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Hurra! Remélem sokan cselekszenek így, es akkor majd, ahogy látni fogom a véleményeket, eredményeket, e szerint adatom be én is. Félreertés ne essek, nem vagyok oltasellenes. Sőt! De azok, amiket gyerekként kaptunk oltások, több tíz éve nem okoztak különösebb gondot, es vannak hosszutávu, használaton alapulo vélemények hozzá.
Ezek az uj szerek meg kutyafuttában letrehozott, csomó lépést kihagyó, audit folyamaton gyorsan átverős modszerrel készültek. Köszönöm de én abbol egyelőre nem kérek.

@Hunyadi János1: köszi. Már tul vagyok rajta. Plazmát adni is járok, hogy segitsek. Mert SEMMILYEN tünetem nem volt. Nuku. Nyista! De ettől még nem gondolom azt hülye fejjel, hogy ez egy nem létező vírus!!! Ahogy azt sem, hogy az oltás nem szükséges. Viszont akkor is megvárnám, hogy hányan halnak/nyomorodnam bele az új, promt modon létrehozott vakcinába.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2020.10.21. 10:08:40

@Zsuzsi25: "miket gyerekként kaptunk oltások, több tíz éve nem okoztak különösebb gondot"
ez nem így van, legfeljebb te nem tudsz azokról a gondokról, amiket okoz
süti beállítások módosítása